15 juni 2011

Sommarbukett

I februari ringde jag till hyresvärden och frågade vänligt om vi kunde få omtapetserat i vårt sovrum. Nu verkar det äntligen bli av. Vi har valt tapeter som hyresvärden godkänt. Målaren är på gång. Det blir blå väggar med en fondtapet som helst ska sättas upp vågrätt för att det ska bli snyggt. När allt är klart kommer bilder på bloggen.
Tur att det finns så mycket vilda blommor nu. Jag saknar verkligen en trädgård där det finns blommor att plocka in. Helst ska det alltid finnas blommor hemma, tycker jag.
Idag bjuder jag på ett bokcitat ur boken "Finn din inre styrka" av Sanna Ehdin.
"Överlevare väljer att ta tag i problemen och möta dem. De söker aktivt efter lösningar. De reflekterar dagligen över det som sker och sin egen roll i skeendet. De har fokus på att förändra den egna situationen. Det betyder givetvis inte att de bara tänker på sig själva, utan tvärtom  bryr de sig också om andra och deras välmående."

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Vilka underbara blomster du bjuder på idag! Omberg cyklade jag över i lördags - kan faktiskt tänka mig åka dit igen då det var så himla vackert!