11 oktober 2017

Tid och livskvalitet

Vad bra det känns att ha "växlat ned" och prioriterat om i livet. När vi kom hem från jobbet idag var vi ute trädgården tills det blev mörkt. Jag rensade och klippte ned överblommade växter, sambo Jens fixade belysning i norr-rabatten. Vi hade inte bråttom med någonting utan bara njöt av höstkvällen. Nuförtiden har vi mer tid och livskvalitet. I morgon har vi en ledig dag =)
I morgon tar vi sovmorgon, äter frukost och läser tidning i sängen. Kanske blir det en motionsrunda, lite städning och sådant. På eftermiddagen ska jag träffa min gamla kompis Annelie. Hon kommer hit med fikakorg och sedan ger vi oss ut i skogen.
Jag har ansökt om tjänstledigt på 20% hela nästa år. Jag älskar det här "nerväxlade" livet och avstår gärna 20% av min  heltidslön. Det är verkligen värt det! Det är inte det minsta svårt att välja bort pengar till förmån för tid och livskvalitet.

Inga kommentarer: