03 december 2017

Första advent

Idag är det första advent! Nu har vi en härlig tid framför oss med adventsljus, julförberedelser, julklappar som ska slås in i fina paket, klä julgran och allt det där. Jag klarar ingen stress längre så här tar vi det lugnt, förbereder i god tid och njuter av allt fint. Jag har redan köpt alla julklappar på nätet, då slipper jag jäkt och stress i stadens butiker.
Började dagen idag med mitt långa yogapass på 75 min, sedan en promenad i skogen. Härligt att komma ut i solen =)
I "min" skog är det så otroligt många stora myrstackar. Jag har läst att det är tecken på att skogen är frisk. 
Jag har förmånen att kunna välja olika strövområden i skog och mark. Den här skogen som jag var i idag är den vackraste. Den känns lite som välbevarad gammal urskog.
När jag kom hem efter skogspromenaden doftade det saffarnasbak hemma hos oss. Sambo J har bakat trettiotvå stycken surdegslussekatter =)
Mysigt med adventsfika vid brasan i eftermiddag!
Jag har haft en fin och härlig första advent idag! Hoppas också att alla ni har det bra!?

Inga kommentarer: