14 januari 2018

Gamla minnen återvänder

Som jag skrev i förra inlägget har Arwid och Adam varit på Ärtgränd i helgen, hos sin far i sitt gamla barndomshem, för att inför försäljning av huset gå igenom sina gamla saker och ta hand om det de vill spara. De var hos oss igårkväll på middag och det var förstås en jättemysig och supertrevlig kväll. Redan igår hade de med sig några gamla saker som tillhört mej bl.a den här gamla vågen som jag ärvt efter min farfar och farmor. De hade också med gamla vykort och lite annat som tillhört mej. Idag kom de förbi med lite som vi ska förvara åt dem samt en massa gamla barnkläder som jag sparat och en hel del gamla minnen från när jag var barn. Det känns väldigt bra att de räddade mina gamla minnen
Vågen fungerar precis som den ska trots att den är c:a 100 år. 
Jag tvättar gamla barnkläder för fullt idag, de luktar lite fukt och behöver tvättas, packas om och förvaras på ett bättre sätt.
Jag känner gläjde och tacksamhet över allt detta, speciellt kvällen igår.

Inga kommentarer: