28 januari 2018

Vara hemma

Hej allesammans och hoppas att ni alla haft en fin helg!
Dagens bloggbild tog jag egentligen till min andra blogg "Vår mat", visar samma bild även i dagens inlägg här.
Igår hade vi solsken hela dagen, då hade vi premiär för lunch på altanen - underbart. Annars ägnade jag dagen igår till att tvätta och städa här hemma. Har inget emot att städa, jag trivs bra i ett rent och städat hem. Idag har det varit "inomhusväder". Vi trotsade dock vädret efter frukost och klarade av våra motionspass utomhus även idag. Det var väldigt skönt att komma in sedan, ta en dusch och sedan äta god soppa till lunch (om ni vill ha receptet finns genväg till matbloggen längre ned på sidan, i höger spalt). I eftermiddag har jag bakat, dåligt väder är bakväder =)
Nu har jag precis pratat med Arwid och sagt hejdå och lycka till. I morgon kväll börjar deras långa resa, den 15 mars kommer de hem.
Vi är lediga i morgon, långhelg är en bonus i vårt deltidsliv.  När vi är lediga blir det sovmorgon och frukost i sängen. Vi funderar på att resa till K-rauta utanför Linköping, vi behöver komplettera vårt förvaringssystem till vår walk-in-closet. På kvällen blir det ett biobesök i vår stad. 

Inga kommentarer: