24 januari 2018

Resa långt bort

Snart ger sig Arwid och Lotta iväg på långresa. Lotta har fått tjänstledigt och Arwid slutar på sitt nuvarande arbete och börjar nytt jobb då han är hemma igen. Första stoppet blir Singapore.
 Därefter husbilssemester i Australien i några veckor.
Om jag förstått rätt avslutas resan med Bali och Borneo. I mitten av mars är de tillbaka och fram till dess är deras bostad uthyrd. Kul att de passar på att resa, att de gör det vill och uppfyller sina drömmar. Jag är bara liiite avundsjuk... Skulle va superkul att ta tjänstledigt några veckor och åka iväg till sol, värme och upptäcka världen.
I slutet av maj ska vi alla fira Adam med en hemlig resa. Han fick en "upplevelse" när han fyllde 30 år. När Arwid fyllde 30 åkte vi till Varbergs kusthotell en helg och firade honom. Nu är det Adams tur att firas men... han vet inte var... Det enda han vet är att det är nära havet.
Dagens bilder har jag lånat från nätet.

4 kommentarer:

Razzy sa...

Oj vilken häftig resa de ska göra, förstår att du är liite avunsjuk. Kram Eva

nillahalsaharmoni sa...

Ja, vilken underbar resa! Det finns så mycket att upptäcka här i världen, så det kan vara svårt att välja! Men det beror också på prioriteringar!
Just nu är nog Island det land som jag skulle vilja fara till! Har du något drömmål?
Må gott!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Eva och Gunilla!
Kul att ni hälsar på här och lämnar kommentarer =)
Jag skulle gärna besöka Island, storslagen natur och fina islandshästar. Det skulle nog bli många fina foto. Mitt drömmål just nu är Lofoten för den vackra naturens skull. Jag kan också tänka mej att resa mot sol och värme, kanske Italien.
Kram från Kerstin

nillahalsaharmoni sa...

Lofoton och Svalbard står också på min lista! Italien - där har vi ju varit mycket som du kanske vet genom min blogg!
Kram Gunilla