28 september 2019

Höstplantering och bilder från dopet

Å vad härligt med helg och lediga dagar. Jag vaknade dock väldigt tidigt i morse, gick ner till köket, fixade kaffe, hämtade tidningen och sedan kaffe på sängen och tidningsläsning samt gårdagens korsord. Efter frukost och dusch åkte vi till grannstaden och köpte höstväxter till krukorna i trädgårdenI bilen på vägen  hem hade jag videosamtal med Arwid och Lo =) Så härligt att både ses och prata.
När vi kom hem bytte jag ut trötta sommarblommor mot pigga, fina och färggranna höstväxter. Växten på bilden är en av våra blåbärsbuskar som jag planterade i somras.
Vill också visa några bilder från Los dop som Arwid skickat till mej. Bilderna är tagna av Arwid, Lotta och Lottas mamma Eva. Den här bilden på mamma Lotta och Lo före dopet är så underbart fin. 
Så roligt med bilder från kyrkan, mina bilder från kyrkan blev oskarpa och dåliga. Här kommer fadder Adam som bär fram Lo. Bakom Adam kommer Lottas bror och syster som också är faddrar.
 Fina prästen Ingrid döper Lo
Kusiner till Lo torkar hennes hår efter dopet
Efter allt trädgårdsarbete idag känner jag mig ganska "mör" i benen. Snart blir det god middag och sedan är det dags att se ett avsnitt av "Shetland". 

Inga kommentarer: