23 november 2019

Sol, ljus och värme

Lite solenergi och ljusterapi behöver vi nu i grå november. Jag tycker om november med dimma och gråväder men det var längesedan vi hade en solig dag. När jag är ledig ser jag till att komma ut i dagsljuset i alla fall, idag en Carlslundsrunda med stavar =) Har också fått en rejäl energikick av en film med liten dansande Lo, som Lotta skickade. Tack, jag älskar dessa små filmer =)
Har gjort nästa års fotoalmanacka till mamma Vera idag. Hon får den ju i julklapp sedan. Det blev många fina bilder på Adam, Arwid, Lotta, Lo, naturbilder, trädgårdsbilder och även jag själv fick vara med på en bild, ja lite blandat från 2019.
Som vanligt på lördagar har det varit min tvätt- och städdag idag. Även gjort en ny sats ingefärsdryck, vi dricker lite varje morgon för att boosta immunförsvaret. 
I morgon har vi mamma-Vera-söndag, hämtar hit henne till middag vid 14-tiden och sedan stannar hon kvar på eftermiddagen en stund. Kanske vill hon gå en promenad också om vädret är OK.
Fick även denna underbara bild ikväll från Lotta. Finaste Lo myser hos sin finaste farbror Adam och får sin goda kvällsmat. Jag längtar efter Er!
Ja det var lite rapport från mej och bilder med ljus och värme till Er alla!

Inga kommentarer: