04 november 2019

Myshelg

Har haft en superhärlig och mysig helg i Göteborg tillsammans med Adam, Arwid, Lotta och Lo. Adam kom till stationen och mötte mej då jag klev av bussen i Göteborg i fredags eftermiddag.
Vi tog spårvagnen hem till Arwid, Lotta och Lo. Så mysigt att vara tillsammans och superhärligt att mysa och leka med Lo igen. Vi gick en långpromenad med Lo i vagnen. Sedan underbart god middag på fredagskvällen d.v.s. vegetarisk Taco med Tofu och en massa goda tillbehör. 
På lördag förmiddag hade jag barnvaktspremiär när Arwid och Lotta var och tränade en liten stund. Allt gick bra =) 
 Det har blivit mycket mys med Lo i helgen
I lördags åkte vi till Hovås kallbadhus där vi åt lunch. Jag blev bjuden på lunch eftersom jag fyllt år. Bilden har jag lånat från deras hemsida. Inte lika grönskade när vi var där men fantastiskt vackert ändå. Härligt att vara nära havet.
 Lo på restaurang Hovås Kallbadhus
Efter den goda lunchen gjorde vi oss redo för långpromenad utmed havet.
 Lo är hos sin farbror Adam, Hovås Kallbadhus
Vilken härlig långpromenad utmed havet, vackert och ovanligt vindstilla.
På promenaden passerade vi denna villa som lär vara en av Göteborgs dyraste, arkitektritad av Gert Wingårdh. Troligen vacker utsikt från de stora fönstren men huset.... annorlunda men inte vackert. 
Ännu en bild av samma hus
Efter promenaden åkte vi hem till Adam. Förra gången jag var hos Adam var han ganska nyinflyttad. Nu har han fixat en hel del i sin lägenhet och det var så mysigt och trivsamt. Fina tavlan har han fått av sin snälla mamma ;)
 Kaffe, äppelpaj med vaniljsås hemma hos Adam
Mysigt soffhäng hemma hos Adam på lördags-eftermiddagen. Lotta tog bilen tillbaka hem och vi övriga gick med Lo i vagnen. Ännu en härlig långpromenad!
Vi gick genom Östra Kyrkogården där det var så vackert med alla ljus. Lotta kom och mötte oss där sedan och vi gick alla en promenad på kyrkogården.
Igår förmiddag gick vi till Kålltorps Handelsträdgård. Arwid och Lotta köpte några nya krukor till sina krukväxter. Jag hade gärna köpt både krukor och krukväxter men inte så praktiskt att ta med på bussen hem. Jag köpte i stället två amaryllis-lökar. 
 Arwid och Lo, Kålltorps Handelsträdgård
 Lotta har hittat en jättesnygg korg till krukväxt
Jag har haft en underbart fin helg tillsammans med Adam, Arwid, Lotta och Lo. När jag skulle åka hem och kramat om alla vinkade Lo med sin lilla hand till mej, det "tog tag" i farmorshjärtat... 
TACK allesammans för en underbart fin helg! Vi ses snart igen =)
Bussresan hem på söndagskvällen gick bra, det ösregnade hela vägen hem fram till Ödeshög, där övergick regnet i snö och troligen blev det halka på vägarna. Skönt att bli transporterad i buss och slippa köra själv.

Inga kommentarer: