06 juni 2022

De senaste dagarna

Här kommer en bild från Arwid och Lottas trädgård =) Vilka tjusiga vallmo, läcker färg och härligt fluffiga! (Arwid har tagit bilden.)

Sedan förra blogginlägget har vi haft omtumlande dagar med varierat mående.

I lördags tog jag, efter mycket ältande fram och tillbaka, tåget till Linköping för att träffa två av mina gamla jobbarkompisar. Jag var tveksam till om jag skulle orka en heldag i staden men det var bra att jag åkte, jag orkade och det var roligt att träffas. Jag gjorde också några riktigt bra inköp, skor, jacka och jättefin "topp". Känner att det är viktigt att komma iväg på lite roliga utflykter, att känna glädje och tänka på annat ibland.

Igår eftermiddag var jag hos mamma Vera och hälsade på. Hon blev glad för besök, det kändes bra att sitta och prata en stund. På hemvägen stannade jag vid kyrkogården och tittade till gravplatsen, jag vattnade och tog bort vissna blommor.  

Idag åkte jag till Maria för veckans gemensamma motions-runda. Härligt med försommar-vacker promenad och trevligt sällskap. Resten av dagen har jag varit i trädgården, har grävt ner en hink Bokashi hos hallon och vinbär, har vattnat och fixat. När jag var klar med allt satte jag mig i trädgårdsmöbeln vid odlingslådorna, skönt att bara sitta där och njuta av allt fint. Blev så glad och överraskad av att min sambo kom ut och gjorde mig sällskap. Vi satt kvar ute länge, det kändes bra.

I veckan har jag en jobb-dag inplanerad på onsdag (tog ett extra-pass) men annars inget särskilt planerat. Nästa helg ska min sambo firas eftersom han fyller en massa år. Det blir lite firande både lördag och söndag.

Ha en fortsatt fin vecka! Kram till Er alla från bloggerskan =)

Inga kommentarer: