10 juni 2022

En fredag i juni

Sjukhusbesök idag, ett bra besök med fint bemötande men jobbigt förstås. Bilresan in till staden och stora sjukhuset gick bra, jag släppte av min sambo vid entrén, sedan åkte jag och parkerade. När bilen var parkerad skulle jag bara ta med min väska som låg i baksätet på bilen, vet inte hur det gick till men jag klämde höger pekfinger i bildörren. Blod droppade ner på asfalten, hittade en pappersnäsduk i väskan och lindade om mitt finger. När jag sedan kom fram till min sambo som satt och väntade utanför entrén plockade han upp två plåster (som han hade i plånboken) till mitt blödande finger, därefter sjukhusbesök... 
När vi kom hem blev det vila för trött sambo. Jag åt lite, inspekterade mina sår-skador och plåstrade om. Det blev två "jack" i fingret och en blånagel. Ont gör det men mitt finger är det minsta bekymret. 

Sedan en lång skön promenad i skogen. Skönt att vara hemma! Ikväll somnar vi tidigt!

Inga kommentarer: