16 december 2022

Juletid och julefrid

Häromdagen julpyntade jag här hemma, satte fram tomtar och hängde upp juldekorationer. Det kändes bra och blev fint. Tomten på bild är från mina föräldrars hem men nu bor den hos mej :) Det blir ingen julgran i år men det gör inget.

I onsdags skottade jag snö, slog in julklapparna och gick en kort promenad med vännen Maria. Igår handlade jag på ICA, på eftermiddagen var jag hos min frisör Mirre som klippte mej och gjorde slingor. Idag har jag återlämnat "Koryféerna" av Lena Andersson till Bibblan, sedan några ärenden i city. Nu funderar jag på om jag ska göra lite julgodis som får följa med när jag reser bort i jul.

Känner att jag mer och mer anpassar mig till mitt nya liv och mår bättre. Livet tog plötsligt en oväntad vändning men jag lever och gör det bästa jag kan för att leva livet så bra som möjligt. Det har blivit ännu mer tydligt och viktig för mej att ta hand om min kropp och själ på bästa sätt. På "bostadsmarknaden" anar jag lite ljusning och framtidshopp, jag vet att det kommer bli bra. 

Nu ser jag fram mot julfirande tillsammans med Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Är hemma några dagar till innan jag reser. Kanske blir det fler blogginlägg före jul...

Hoppas att ni alla mår bra! Hoppas också att ni alla får känna julfrid, glädje, kärlek och en massa julmys.

Kram till Er alla från bloggerskan! 

Inga kommentarer: