13 december 2022

Så mycket glädje trots allt

Hade en helt fantastiskt supertrevlig eftermiddag och kväll igår =) Vännen Biggan hörde av sig för några dagar sedan och tyckte att jag skulle komma till henne i Vadstena och hälsa på. När jag kom fram vid 14.30 gick vi en promenad till staden där det var så fint och vackert med all julbelysning. Vi kikade i alla butiker som var öppna och det fanns väldigt mycket fint men jag shoppade inget, den här gången.

Sedan bjöd Biggan mej på fika i Gamla Konditoriet. Vi drack kaffe/te, åt varsin katalan och varsin pralin. Jättegott fika i mysig miljö och skönt att komma in i värmen en stund. Efter fikat promenerade vi hem till Biggan och Tobbe. Där blev jag bjuden på risgrynsgröt, skinkmacka och julmust. Jättemysigt och trevligt hemma hos Biggan och Tobbe. Brasan var tänd, julgranen klädd, fint julpyntat i deras mysiga hem. När jag skulle åka hem fick jag med mig två stora påsar prima björkved. Är oerhört tacksam och glad över att ha så fina vänner.
Hade även ett videosamtal med Arwid, Lotta, Lo och Tuva (när jag var hos Biggan och Tobbe).  
Idag har jag haft ännu en rolig och trevlig dag på min arbetsplats i Boxholm. Det var min sista arbetsdag för i år. Känns skönt att veta att min timanställning förlängs under nästa år och att det planeras för fortsatt vaccinationsarbete under januari och februari till att börja med. Är så tacksam och glad över mitt pensionärsjobb =)
I morgon eftermiddag ska jag gå promenad med vännen Maria. På torsdag eftermiddag ska jag klippas och slingas. Sedan blir det lite förberedelser inför jul.
Ja, som ni förstår har jag mycket att glädjas över!
Hoppas att ni allesammans mår bra och har det bra på alla sätt!
Dagens bilder är tagna med mobilen i Vadstena igår

Inga kommentarer: