06 januari 2013

Söndagsbestyr

Idag har jag strukit en jättehög. Inte alls så jobbigt som jag trodde. Bara jag väl kommer igång är det riktigt kul. Det är ofta så med mer eller mindre jobbiga saker man måste göra - att motståndet är störst innan man gör det. När jag sedan gör det är det inte alls så jobbigt som jag trodde. Efteråt känns det ju helt fantastiskt - jag har gjort det och jag klarade det. Idag var inte hindret så jättestort, det var bara en strykhög. Ibland kan det vara ett större hinder eller problem att ta itu med. Men... det bästa är att bara göra det, det finns inga undanflykter längre utan gör det bara. Det tar mer energi att gå omkring och tänka på det än att bara göra det.
I morgon kommer Adam hit på frukost. Han fyller 25 år i morgon och jag har en ledig dag. Vi börjar dagen med att äta frukost/brunch tillsammans här hemma. Det känns roligt att tänka på! Det är härligt att ha händelser att längta efter. 

Inga kommentarer: