26 april 2024

Inlägg nr. 2476

Oj, nu är det redan fredag igen! I morse efter frukost cyklade jag till stora Coop och handlade. När jag kom hem gjorde jag en sats hummus och även 12 st halloumi-zucchini-morots-biffar. Åt två av biffarna till lunch, resten åkte in i frysen för kommande behov.
I onsdags jobbade jag 8 - 12 med vaccinationer mot Covid. Trodde det var sista passet för denna säsong men... jag blev erbjuden mer vaccinations-jobb, mot TBE och bältros, troligen en halvdag varje eller varannan vecka. När chefen berättade varför hon vill att jag fortsätter jobba hos dem blev jag både glad och rörd.

Här är jag på jobbet... inte så allvarlig som jag ser ut...

I onsdags eftermiddag satte jag potatis och lök i min odlingslåda på gården, sådde även dill, persilja, morot, gurka och rödbeta. Sparade lite plats i lådan till min Dahlia som jag drivit upp i kruka på balkongen. När jag är ute på gården vid odlingslådorna träffar jag andra odlare och jag blir förvånad(!) över all vänlighet jag möter här. Alla jag pratat med här på gården känns så trevliga, vänliga, hjälpsamma och välkomnande. 

Nu laddar jag för en promenad över berget och mot havet om det inte börjar regna... Sedan är det fredagskväll!

Tacksam över att jag har så mycket att glädjas över =)

Dagens bilder är gamla från "arkivet", förutom den på mej.

Önskar alla mina fina blogg-besökare en härlig och skön helg!

Kram från Kerstin 💛

Inga kommentarer: