22 april 2024

Solen, ljuset och utsikten

En kylig start på veckan men solen kom fram ikväll när jag gick en kortare motionsrunda över Hästhagabergen. Satt en stund på bänken här, njöt av solen, ljuset och utsikten.

Björkarna börjar redan grönska här, känns att jag bor lite mer söderut nu.

Igår efter lunch var jag hos Arwid och familjen. Hade hand om Lo och Tuva när Arwid behövde fixa några ärenden och Lotta var på jobbet. På kvällen blev jag bjuden på god middag hos dem och vi kunde sitta i uterummet och äta. När det var läggdags för barnen cyklade jag hem till mej.
Idag tvättdag på eftermiddagen. Fina vännen Biggan ringde och som vanligt jättekul att prata. I morgon vill jag sätta potatis, lök och så lite frön i min odlingslåda ute på gården. Hoppas på några fler plusgrader i morgon, vi får se hur det blir med det.
Ja, det var lite från mej, hoppas att ni också har det bra! 

Inga kommentarer: