20 februari 2014

Lite av varje

Har haft några intensiva dagar på mitt arbete. Mitt arbete innehåller väldigt många olika arbetsuppgifter. Den här veckan har varit lite tuffare än vanligt. Allt har gått bra i alla fall och det är roligt med lite utmaningar ibland.
När jag tittade på mina gamla bilder ikväll hittade jag den här fina bilden på väggbonaden som pappa Gösta sytt. Han sydde tre likadana till sina flickor. Det blev några kuddar också med samma mönster och en gungstolsdyna.
Vill också skriva ned några kloka ord här som jag läst i boken "Lugn av naturen" skriven av Åsa och Mats Ottosson. "Det du väljer att uppmärksamma - är din verklighet för stunden. Summan av dessa stunder är ditt liv." Med tanke på allt brus som finns omkring oss är det angeläget att välja vad som egentligen är viktigt att fokusera på.

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Ja, ibland är det mycket brus runt om kring oss! Och det gäller att fokusera på det som är viktigt för var och en. Hoppas att du har en skön och avkopplande helg!
Hälsningar, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla!
Ja tack, jag har en lugn och skön helg. Önskar dig detsamma!
/Kerstin