29 april 2014

Retreat i Carlslund

Idag tog vi en långpromenad i skogen utanför vårt hus. Vi gick omkring på skogsvägar och på stigar och såg att det var väldigt vackert i skogen. Vi gick sakta och tog det lugnt, vi har ju semester. Vi spanade också efter fornminnen eftersom vi har sett på en fornminneskarta att det är fullt av dem här i markerna.
Det är värdefullt och angeläget att ta ledigt några dagar från vardagsrutinerna. Att känna efter var jag är i livet och vad jag tänker på och funderar över nu. Det känns som en slags retreat med tid för eftertanke och reflektion.
Nu har jag möjlighet att  lyssna till mina egna tankar.
Och så passar vi också på att ta hand om hus, hem och trädgård nu när vi är lediga. På dagarna är grabbarna från "Hav o Mark" här och lägger marksten och kantsten i trädgården. De har fyllt odlingslådorna med jord också.  
I morgon tar vi en tur med bilen till grannstaden och handlar lite inredning till yogarummet.

4 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Hej!
Åh, vad jag blir varm i hjärtat av dina rader och foton! Underbara blommor som du fotat så bra och jag gillar det här med att "lyssna inåt", till de egna behoven. Yogarum - vad spännande och underbart det verkar! Det får du berätta och visa mer om längre fram!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla! Ja, jag kan visa yogarummet sedan när allt är klart.
Kram från Kerstin

Anonym sa...

Visst är det viktigt att lyssna på sitt eget hjärtas röst och bearbeta inre tankar. Helst i det samhälle vi lever idag. Vackra bilder på vårblommor i ditt blogginlägg. Naturen är underbar just nu. Helst skulle jag vilja stanna tiden. För varje vår blir jag än mer tacksam över att jag får vara med ännu en gång. Valborgshälsningar från Bosse som är ute och bloggvandrar.

Kärrans blogg sa...

Ja naturen är som vackrast nu. Roligt att du stannade till här på din bloggvandring.
Hälsningar Kerstin