01 maj 2014

Trädgårdsarbete

Vår trädgård börjar nu bli mer och mer som vi vill ha den. Vi vill ha en fin och lättskött trädgård men det är en hel del jobb för att det ska bli som vi tänkt... När vi flyttade hit var trädgården ganska krånglig, den krävde väldigt mycket skötsel och den var också eftersatt och vildvuxen med en massa ogräs.
Med hjälp av "Hav o Mark" och vårt eget arbete börjar det nu bli fint i trädgården. Jag har tidigare haft trädgård i 23 år men jag har aldrig rensat så mycket ogräs som här. Arbetet ger resultat, det blir fint och växterna börjar trivas och må bra.  
Efter några dagars arbete i trädgården vill kroppen vila nu och ta det lugnt.
Här på  dagens bilder syns resultatet av några tulpanlökar som jag satte i höstas.
Ha det så bra allesammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvliga tulpaner. Lika fina ute som inne. Vi börjar alltid året med att köpa tulpaner så fort julen åkt ut. En underbar blomma. Blandade färger är favoriten. Jag såg ditt förra inlägg. Retreat i Carlslund och kunde inte låta bli att fundera. Är det platsen som ligger ganska nära Motala? I så fall har jag en kusin och en kusinman som äger ett sommarhus där sedan minst tio år tillbaka. Annars bor de i Lerum. Världen brukar vara liten.

Kärrans blogg sa...

Nej, vårt Carlslund ligger i Mjölby.
/Kerstin