03 maj 2014

Utelördag

Det blev en heldag ute i trädgården idag och jag har pysslat med lite av varje. Bl.a. har vi grävt ur vår kompost. Det var fin jord i komposten och massor av av välmående daggmaskar.
Sedan ringde mamma Vera och undrade om jag ville plocka vitsippor till pappa Göstas grav eftersom vi ska dit i morgon. Jag plockade en jättestor bukett med både vitsippor och gullvivor.
När jag var ute och plockade blommor gick jag förbi ödetorpet. Jag såg att det inte är så öde längre eftersom någon har börjat att renovera där. Spännande att få se vem som flyttar in sedan!
Ha en skön lördagskväll allesammans!

3 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Hej!
Härliga utedagar och vårblommor! Det är inte så mycket mer som behövs!
Kram, Gunilla

Anonym sa...

Spännande när det börjar hända positiva saker med ett ödetorp. Fina bilder.

Kärrans blogg sa...

Tack snälla ni för era kommentarer här i min blogg =)
/Kerstin