11 november 2014

In i dimman

Idag har jag haft en ledig dag. Skönt med sovmorgon och frukost i sängen. Tog en promenad-jogging-tur i motionsrundan på förmiddagen. Härligt att komma ut i dagsljus och t.om. solsken. Efter lunch gjorde jag ett yogapass och sedan ett badkarsbad. Jag har tagit hand om mig själv idag! 
I eftermiddag gick jag ut i dimman för att träna på att ta snygga bilder. Tidigare har jag tagit bilderna rakt in i dimman och då ser allt bara grått och trist ut.
Häromdagen tipsade min sambo mig om att försöka få kontrast i bilderna. -Ta bilden över dimman och få med både dimma och klar luft, då ser man dimman bättre, sa han. Jag gav mig alltså ut på vidderna och gick upp på en liten kulle. Därifrån fångade jag dimman på bild.  
Jag älskar dimma! Det är sagolikt vackert, magiskt och nästan lite "trolskt". Här hemma hos oss har vi ofta dimma så det finns verkligen tillfällen till att njuta.
Jag är mycket nöjd med mina bilder på dagens dimma hemma hos oss i Carlslund!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Hej Kerstin!
Du kan verkligen vara nöjd med dina foton! Fina kontraster mellan ljus och dimma. Bilderna får det där trolska över sig!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack, Gunilla!
/Kerstin