21 juni 2015

Naturum Tåkern

Som jag skrivit tidigare är det jag som ansvarar för mamma Vera i midsommarhelgen. Idag fick hon välja utflyktsmål och hon valde Naturum vid Tåkern. Mamma Vera hade packat kaffekorg och vi fikade efter besöket inne på utställningen. Det som är jättebra med Naturum Tåkern är att det är tillgängligt för alla.
Efter vårt fika gick vi en promenad i "Prinsessan Estelles sagostig". Det gick bra för mamma Vera att ta sig fram på sagostigen med rollatorn.
Trots att åskan mullrade över Östgötaslätten hade vi solsken hela eftermiddagen. Kul att man kommer nära fåglarna utan att störa allt för mycket.
Jag hoppas att få vara lika pigg och fylld av energi när jag är 90 år. Mamma Vera var mycket nöjd med dagen och med utflykten.
Åskhimmel över Östgötaslätten. Bilden är tagen från bilen på hemvägen.

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Vilken fin dag tillsammans och vilken vacker åskblå himmel! Skönt att ni ändå slapp det. Ja, tänk om man blir 90 år och fortfarande är så pigg och nyfiken på livet som mamma Vera! <3
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, vi hade en fin dag tillsammans med mamma Vera. Ibland känner jag och mina systrar att vi skulle behöva lite av hennes energi ;)
Bilden på den åskblå himlen är jag mycket nöjd med =)
Kram från Kerstin