14 juli 2015

Tillbaka på jobbet =)

Det är inte svårt att komma tillbaka till jobbet efter semesterveckorna. Jag trivs, jag har ett roligt och omväxlande arbete med lagom mycket ansvar och utmaningar. Jag har också förmånen att ha fantastiskt trevliga, proffsiga och engagerade jobbarkompisar. Jag gillar verkligen mitt arbete men.. jag älskar också att vara hemma, att ha sovmorgon, lediga dagar, frihet, njuta av trädgården och bara vara. Det är underbart med semester men den varar inte för evigt. Nu får jag njuta av allt det där på vardagskvällarna och helgerna i stället.  
Jag är tacksam över att jag är frisk, att jag kan och vill arbeta. Det känns också helt OK den 25:e varje månad när belöningen kommer.   
Det är en härlig känsla att komma hem efter jobbet, hem till vårt fina hus i vackra naturen och med grannarna på behörigt avstånd. 

Inga kommentarer: