11 oktober 2015

Höst i trädgården

I eftermiddag har jag planterat höstblommor i krukor. I några krukor är sommarblommorna fortfarande jättefina och de får vara kvar ett tag till.
Vi har nog en ovanligt varm och solig höst i år. Solrosorna blommar trots att det är oktober.
Höstplantering vid garageinfarten, vaktelbär och vit ljung. Stenarna har sambo J grävt fram vid tomtgränsen när vi förberedde för gärdesgården. 
Jag har testat mitt nya macro-objektiv idag. Man kommer verkligen extremt nära och jag behöver träna på att hitta skärpan. Här är en kaprifolblomma.
Nypon, fotad med macro. Arwid hjälpte mej för ett tag sedan att beställa tre macro-objektiv, en kameraväska och ett linslock. Allt beställdes från Kina till en kostnad av endast c:a 300 kr för alltsammans. I kameraväskan får jag plats med alla objektiv och kameran. 
 Aroma
Ingrid-Marie levererar massor av äpplen i år men är inte riktigt mogna än.
Kvällsljus i oktober

Inga kommentarer: