18 maj 2016

Blommor från natur och trädgård

En semestervecka har passerat och i morgon är det dags att åka till jobbet igen. En vecka ledigt är bra men egentligen alldeles för kort. Hur som helst har det varit skönt att vara ledig i alla fall. Vi har varit en hel del i trädgården och fått mycket gjort, vi har varit i Stockholm och min äldsta syster Inger har varit här.
Alldeles nyss var jag i kohagen och plockade en stor bukett gullvivor, ängsbollar, hundkex, humleblomster och daggkåpa. Jag såg inga kor som tur var, de har kanske inte fått komma ut än.
I somras köpte vi några aklejor som jag planterade i rabatten på framsidan. Då såg de ut som helt vanliga aklejor. Nu tycker jag att de ser mycket kraftigare ut och blommorna är mycket större än vanliga aklejor. De är jättefina men jag har aldrig sett något liknande. Jag har googlat också men inte hittat någon akleja som den här. 
Ni som läser min blogg får se mycket blommor nu både från trädgården och från naturen. Jag bloggar ju om sådant som jag tycker är kul och intressant. Trädgården är mitt stora intresse och jag gillar även att vara i naturen. 

Inga kommentarer: