13 maj 2016

Vackra maj

Det är så bedårande vackert ute, både i trädgården och i naturen där vi bor. Här är ett av våra päronträd. Hoppas att blir några päron den här säsongen!
Tulpanerna i rabatten på framsidan i olika röda nyanser, några helt vita och några vita med röda streck. Vi har valt att hålla oss till färgerna rött, blått och vitt i våra rabatter.
Vildäppelträdet utanför vår trädgård blommar obeskrivligt vackert i år. Det är ett väldigt stort äppelträd och helt överöst med blommor. Mäktigt!  
Härligt och skönt med en semestervecka nu och ha möjlighet att njuta av allt det fina. 
Jag vill stanna tiden nu en stund, för att det är så vackert ute nu och för att jag är ledig. Nu när jag är ledig känner jag hur väl jag behöver ledigheten bl.a. för att sova ut, hitta tillbaka till mej själv, göra sådant som jag tycker är roligt, ta hand om mej själv på bästa sätt och må bra.    
Vildäppelträdet är nog ett ganska gammalt träd, stort och vildvuxet med mossa på grenarna.
Här är koltrasten som sjöng så vackert intill vildäppelträdet.

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Underbart vacker tid nu och jag förstår att du njuter av er vackra trädgård!
Önskar dig fortsatt skön ledighet!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK Gunilla!
Jag njuter för fullt av ledigheten.
Ha det så bra!
Kram från Kerstin