07 september 2016

Livsenergi

Ikväll har jag varit i trädgården och vattnat och pysslat om växterna. Jag såg att våra vindruvor börjar få fin färg. Jag hoppas att de hinner mogna innan frosten kommer och tar dem. De växer skyddat i ett hörn vid garaget - förrådet men de skulle behöva ännu mera sol och värme för att hinna mogna. 
Det känns inte helt enkelt att arbeta heltid och samtidigt uppleva en maximal livskvalitet. Det jag fyller mina dagar med är det som skapar mitt liv och jag vill att allt det ska vara så bra som möjligt. Egentligen vill jag göra och uppleva så mycket mer än vad jag hinner på min fritid. För en tid sedan tog jag därför ett beslut till förändring, efter långt och moget övervägande, för att få min energi att räcka till mej och det jag vill fylla mitt liv med. Förändringen handlar om min arbetssituation som blir så mycket bättre om ungefär 8 månader d.v.s. nästa försommar. Det kommer inte att bli så mycket mer ledig tid men förhoppningsvis mer energi till mej och mitt liv =) 

Inga kommentarer: