17 oktober 2016

Drömfångare

När vi var i Göteborg fyllde jag en massa år och fick födelsepresenter av Adam, Arwid och Lotta. En av presenterna, en drömfångare som Arwid tillverkat, hänger nu över min säng. Drömfångaren är jättefin, jag tycker om den väldigt mycket och den är extra fin eftersom Arwid tillverkat den själv. Lotta och Adam har också varsin drömfångare. Arwid borde kanske tillverka en till sig själv också. 
Förr var drömfångare ett indianskt magiskt föremål som fångade upp onda drömmar och mardrömmar. Man trodde också att sinnesstämningen hos den som tillverkat drömfångaren var avgörande för vilka drömmar och känslor som skulle slippa igenom drömfångarens nät.
Efter att drömfångaren kom plats över min säng har jag faktiskt drömt ovanligt mycket nu. Inga mardrömmar förstås men väldigt livliga och detaljerade drömmar om allt möjligt.
Sov gott!  

4 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Man kan tro vad man vill...och tron kan försätta berg heter det ju! :) För många år sedan gick jag på en kurs i drömtydning. Intressant och spännande och under kursen gång lärde jag mig att till en del tyda mina drömmar. Det sägs att det finns ett budskap i drömmarna och det kan absolut vara spännande att fundera ut vilket budskap det är!
Hursomhelst tycker jag att din drömfångare är fin! Symboliskt värde!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, drömfångaren är jättefin och pryder sin plats, men om den fångar mardrömmar eller inte får man tro vad vill om ;) Det låter spännande att du kan tyda drömmar, ett intressant ämne. I perioder har jag väldigt livliga drömmar och just nu är jag i en sådan period.
Kram från Kerstin

Christina sa...

Tror minsabb att det är mitt första besök här. Fann din blogg via Nillas hälsa och harmoni. Ja, tänk vad drömmar kan vara spännande. Ibland vill man bara fortsätta drömma och ibland vill man bara vakna upp...lite beroende på vilken dröm man drömmer.

Ha det fint!
Kram Christina

Kärrans blogg sa...

Hej Christina! Vad kul att du hittade hit =) Ja, det där med drömmar är verkligen intressant.
Välkommen tillbaka!
Kram från Kerstin