29 mars 2009

Hemma hos Amalia i Gränna

Jag har varit i Gränna ett dygn med min kompis M. Vi har bott på Hotell Amalias Hus - ett underbart litet ställe som jag rekommenderar. Det var fint, vackert, välkomnande och lite lagom familjärt.


Pralin och lite gott att dricka välkomnade oss på vårt rum. Vi bodde i Skräddare Erikssons rum. Vi fick veta att Skräddare Eriksson var gift med Amalia. Amalia var den första polkagrisbagerskan.
Vackert fönster i vårt rum. Utsikt över Vättern.

Precis utanför fanns ett litet vattenfall från Grännaberget och en trappa upp till en fin utsiktsplats.



Åååh, vilken vacker utsikt över Gränna och Vättern!





En fin liten matsal där vi serverades mycket god middag och frukost.
Bilderna är mina egna. Tjejen som är med på bild är min kompis M.

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Gränna låter toppen..har bara varit där på sommaren.
Kram Lotta