25 juli 2010

Gamla minnen

Nej, det blev inget promenadväder ikväll - det fortsatte att ösregna. Jag gick en trappa upp i stället, till vårt förråd på vinden. Jag tittade igenom mina gamla minnen. Jag började med breven. Det första jag hittade var det här kuvertet som min farmor skrivit. Det innehöll små dukar jag sytt till dem då jag var 4 år.
Sedan hittade jag gamla brev från mina gamla kompisar. Ett Grattis på 20-årsdagen från "oss 2 på 2:an". Jag har helt glömt bort vilka det kan vara. Kompisen Maria och jag brevväxlade i många år.
Det här måste vara från kompisen och grannen Lotta.
Kompisen Biggan hade skickat många vykort
och brev. På den tiden klippte man ut från tidningar och klistrade in.
Sånt här var ju kul att få... och väldigt kul att läsa nu c:a 30 år senare.

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Va härligt!

♥ Fyra årstider sa...

Vad brev man skrev..nu är det mest dator.
Kram Lotta