28 augusti 2010

Blomsterprakt

Idag var vi (mina barn Arwid och Adam, sambo Jens och jag) bjudna till mina föräldrar på mat. Mysigt att träffas alla på en gång! Vi fick god mat som vanligt. Äppelkaka, vaniljsås och kaffe fick vi på deras altan. Innan vi åkte hem igen tog jag en runda i trädgården, plockade blommor och tog några bilder på deras fina blommor. 
Adam har numera en likadan kamera som mej. Jag fick lära mej lite olika kamerainställningar av Adam. Jag visade lite som jag hade lärt mej. Arwid har köpt kameran till sin bror i Hong Kong.
Den här veckan har trappkatten kommit hem till oss varje kväll. Den börjar besöket med att äta lite, sedan sova ensam, sedan ligga nära oss, kela lite och därefter fortsätta sova.

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Härliga bilder du bjuder på! Kul att ni delar fotointresset du och sonen;-))

S o F sa...

Tack för vackra bilder i min favoritfärg!
Hortensior har jag för första gången köpt och planterat i vår trädgård i år. Så fina, så fina...

Varma kvällshälsningar!