18 augusti 2010

Min semester

Idag är min sista semesterdag den här sommaren. Jag är så glad och tacksam över en lång och härlig semester. J och jag har gjort lite "utflykter" bara vi. Vi har också träffat våra barn. I midsomras var i Oslo och träffade Adam. När J och jag kom hem från Skåne ringde Arwid på dörren och överraskade oss rejält. Jag som trodde att han var kvar i Hong Kong då. Nyligen var vi i Stockholm och träffade J:s 3 barn och 1 barnbarn.

Jag är också glad över att jag tycker att det ska bli kul att börja jobba igen och träffa alla på jobbet. Jag har ett jättekul och bra jobb med fantastiska jobbarkompisar. Vissa dagar är det tufft och jättejobbigt men oftast är det bra.

Nu ska vi ha en bra sensommar och höst. Vi ska ta hand om oss själva och varandra på fritiden. För mej är det vila, relax och motion som gäller. Förhoppningsvis ska vi träffa våra barn ofta och träffa släkt och vänner ibland.

Ikväll blev vindsrummet klart. Tanken var att det skulle bli ett dressing-room. Det blev ett kombinerat dressing-room och gästrum. Idag kom mattan på plats och även fönsterlampa och taklampan. Jag tar kanske några bilder ikväll eller någon annan dag för jag har lovat att visa på bloggen hur det blev. Vi själva är mer än nöjda. Vi trodde aldrig att det smutsiga rummet med smutsgula väggar och tak kunde bli ett så jättefint rum.

2 kommentarer:

S o F sa...

Låter som om bloggerskan är nöjd och belåten!

Varma kvällshälsningar.

Rose Garden Malevik sa...

Skönt å va nöjd :)
Håkan