16 augusti 2010

Vegetarisk lunchbuffé

Att vara som jag är, på mitt sätt
att trivas med det och att stå för det,
det känns bra.
Jag vill inte låtsas att vara någon annan, inte spela någon roll, eller försöka vara på ett sätt som andra kanske skulle önska. Jag kan och vill bara vara mej själv. Jag är glad och trivs med med det.
Här sitter vi hemma hos oss. Mina föräldrar och Arwid har varit på lunch hemma hos oss idag. Vi bjöd på vegetarisk lunchbuffé (det fanns medelhavsbiffar till oss som ville ha). Det är mest min sambo J som lagar mat och han är superduktig på det. Efter maten åt vi somrig tårta (som jag hade fixat, den såg först ut som pannkaka men blev väldigt god i alla fall) med kaffe. Här sitter jag i soffan och visar bilder för mina föräldrar Gösta 87 och Vera snart 85. Arwid (min äldste son 25) har tagit bilden.
Blombilderna är tagna av mej i Bergianska trädgården förra veckan

3 kommentarer:

S o F sa...

Tack för dina snälla ord om mina bilder. Det värmer!

För övrigt kan jag instämma i vad du skriver om det där att spela olika roller.
Skönt när vi kan börja släppa på dem och i.o.m. det närmar oss kärnan - den vi verkligen ÄR.

De flesta är ju omedvetna om detta och tror att de är "rösten i huvudet"/egot och låter sig därför bli styrda av dessa tankar genom att reagera och agera på dem.

Att registrera tankarna som kommer och sedan bara låta dem passera utan att "bry sig" tycker jag är en fantastisk befrielse och skapar frid...inuti.

Varma regnhälsningar!

Anne-Lie sa...

Ja självklart duger du som du är och det är viktigt att ta vara på det! Själv gillar jag uttrycket "good enough";-))

promenader på landet sa...

Vilken fin bild på dina fina föräldrar! Jag är glad att du är den du är och jag tycker om dig för att du är du! Kram Ia (snart promenaddags eller hur?!)