08 maj 2011

Släppa taget

Den här tiden på året brukar jag ibland gå omkring och längta till trädgård. Nu har jag ingen trädgård utan en balkong där vi har två balkonglådor och tre krukor att odla i, d.v.s maximal odling på liten yta. Efter ett antal år utan trädgård avtar min längtan efter trädgård mer och mer. Jag har fått släppa taget om livet med trädgård. Att släppa taget innebär att det öppnar sig nya möjligheter. En ny möjlighet är tid att göra vad jag vill. Nuförtiden har jag mycket mera tid. Att släppa taget är att låta det vara som det är och att acceptera det.
Dagens bild är från Arkösund 110506 och dagens ord är mina tankar idag

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Även jag är utan trädgård för första sommaren på mycket länge - noterar att jag är mycket mer ute och rör mig då det blir en slags rastlöshet inne i lyan ivf när vädret är så underbart som idag!