16 oktober 2011

Naturabstinens

Idag längtade jag ut till naturen. Vi tog en tur med bilen och åkte till Glänås fågeltorn vid Tåkern. Det var kallt, +9 grader och rejält blåsigt. Vi gick högst upp i fågeltornet och vi gick på strandpromenaden i vassen utmed strandkanten. Jag njöt av att vara ute i den fina naturen i friska luften.
Den här platsen är anpassad till alla människor. Alla kan ta sig fram, t.om. upp i fågeltornet, även om man tar sig fram i rullstol eller är i behov av rollator exv.
Här gick vi på strandpromenaden utmed Tåkerns strand. Det var härligt att höra vindens sus i vassen.
Jag fotade med mitt tele-zoom-objektiv idag. Det blev fina bilder, tycker jag men jag nådde inte fram till fåglarna i vattnet. Det var en massa vita fåglar, skulle tro att det var mest svanar och måsar.
Inom mej har jag alltid, mer eller mindre en längtan ut till naturen. Idag har jag tillfälligt botat min naturabstinens. Ni ser väl min sambo J till höger. Han frös nog lite tror jag, det gjorde jag också.

2 kommentarer:

Bejans dagar sa...

Vilka superfina bilder!

Gunilla sa...

Vilket fint promenadställe! Jag önskar också att jag hade ett teleobjektiv och dessutom gärna ett vidvinkelobjektiv...