10 februari 2012

Livet efter skilsmässan enligt Femina

När vi kom hem idag stod tre fina elementskydd i trappuppgången och väntade på oss. I brevlådan låg Femina med bl.a vårmodet och en intressant och spännande artikel om livet efter skilsmässan som jag läste direkt. I artikeln tar man upp hur kontakten med släkt och vänner kan bli efter skilsmässan. Det jag läser känns verkligen aktuellt för mej. Det bjuds på lite tips och råd: " Att dryfta det förflutna eller hur separationen gick till kan skapa onödiga laddningar". Det kan alltså vara dags att acceptera en förändring och låta känslorna stabilisera sig. Jag citerar de sista raderna i artikeln: "Över huvud taget är den moderna, utvidgade kärnfamiljen, med plastpappor och styvmammor, halvsyskon och extramorföräldrar numera en alltmer flexibel historia. Vi är tvungna att anpassa oss till livsstilar som byter riktning - och därmed också få ett mer spännande socialt liv. Och det är ofta upp till oss själva hur det blir efter skilsmässan. Du kan själv bidra till ett lyckligare slut".
Nu önskar jag er alla en trevlig helg!
Dagens bild är vår balkong 110510

6 kommentarer:

Bejans dagar sa...

Mycket intressant artikel!
En skön helg önskar jag er båda!
Kram från syster

promenader på landet sa...

Önskar er också en riktigt skön helg! Kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Du är klok som en bok, tänk den lyckliga som fick dig.

Kram Lotta

Anne-Lie sa...

Har bestämt mig för ett lyckligt slut helt klart även om mitt ex inte har landat i detta ännu. Men så är det väl i processer någon är före och drar medan andra är långt efter.
Frankel hävdar att det är inte hur du har det utan hur du tar det och det leder mig vidare♥

Gunilla sa...

Min erfarenhet är att det inte alltid är så lätt att få den nya familjen att fylla tomrummet efter den gamla.

Kärrans blogg sa...

Tack för alla fina kommentarer! Nej, inte är det enkelt att få allt att fungera och att försöka hitta sig själv igen. Jag känner som du Annelie att jag vill ha ett lyckligt slut. Jag håller också med dej Gunilla,tomrummet efter det som var familjen kan ingen ersätta.
Kram till er alla från Kerstin