09 maj 2012

Cykelminne

Adams gamla Univega har fått flytta hem till oss. Häromdagen åkte vi bil på mina gamla cykelträningsvägar och då kom jag ihåg hur kul jag tyckte var att cykla på landsväg och på stigar i skog och mark. Det har dock passerat några år och cykeln är gammal och sliten nu med punktering både fram och bak. Den behöver en rejäl rengöring och sedan lämnas in i cykelaffären för service. Jag behöver köpa hjälm och cykelbyxor. Sedan är jag redo för att återuppta mitt gamla cykelträningsintresse =)
Jag har cyklat många mil på den då jag tränade inför Tjejvättern 2004. Jag har också blivit påkörd av en bil på samma cykel då jag åkte hem från mitt arbete. Då var jag mycket tacksam för min cykelhjälm! Jag klarade vurpan med en luxerad tumme, hjärnskakning och en liten sårskada som syddes ihop med några stygn. Med cykeln blev det skrot men kunde repareras. Jag är glad för att cykeln och jag har återförenats. (Men, om det inte går att serva den till användbart skick får jag köpa en ny.)
Dagens bild kommer från www.univega.com

Inga kommentarer: