04 september 2018

Energi- och glädjekick

Nu har jag fått en stor dos glädje och energi. Gick en långpromenad med vännen Maria igår kväll. Vi avslutar promenaden med var sitt glas vatten på vår altan, sedan får Maria plocka hur mycket äpple hon vill i vår trädgård =) Det är en trevlig pratstund samtidigt som vi går en timmas rask promenad, bra för både kropp och själ.
Idag har jag cyklat till och från jobbet d.v.s. 3 mil. Det ger också en glädje- och energikick =) Lite svalt var det i morse, bara +8 grader men en mycket härlig cykeltur. Troligen är det en massa endorfiner som frisätts när jag cyklar som gör att jag känner mig extra glad och nöjd.
Här är en bild på vår entré, jag gillar rött mot den grå husväggen, som ni ser.

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Härlig motion med både promenad och cykling! Ja, man blir glad och lätt i knoppen av att röra på sig! Fina blommor som gör sig bra mot fasaden.

Kram Nilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det är härligt att röra på sig, precis som du skrivit i din blogg tidigare.
Kram