02 september 2018

Livsnjutare

Igår kväll var det så magiskt vackert när dimman kom in över vårt område, dessutom var himlen ovanligt praktfull i fina färger. Ibland är det bara så underbart vackert här, det är nästan överväldigande och jag känner mej obeskrivligt tacksam över att få bo och leva i vår fina natur. Tänk om jag hade blivit en person som inte såg det vackra i naturen och inte heller såg att det enkla ofta är det vackraste. En sådan person går miste om mycket i livet... Tack och lov ser jag naturen och njuter av den!  
Idag blev det av det vi skulle gjort för några helger sedan, vi har rengjort altandäcket inför ytterligare en påstrykning med Sioo:X. Resten av dagen idag tar jag det lugnt. Nu behövs återhämtning och påfyllning. Jag har suttit ute i solen, läst lite, lyssnat på Head-Space (guidad meditation), druckit mynta-te med ingefära, jag t.om. sov en stund efter lunchen. Vi kan inte bara arbeta i vår trädgård, det gäller att hinna njuta också =)
Att ta en paus och göra ingenting ibland behöver vi alla. Ett ypperligt tillfälle att reflektera över livet, det jag upplever, det som händer och sker omkring mej i mitt liv. Att bara låta tankarna komma och gå, att låta både kropp och hjärna vila, att helt enkelt landa i mig själv, det är något jag behöver ibland och det ger mej balans i livet. 

Inga kommentarer: