01 september 2018

September-trädgård

Kanske är jag lite knäpp för jag kan längta efter att få klippa gräsmattan... Igår regnade det hela dagen och då var det inte läge för gräsklippning. Idag däremot har det varit uppehåll och jag kunde klippa gräsmattan på förmiddagen =)
Efter gräsklippning skördade jag alla tomaterna, även de gröna. Sedan klippte jag ned tomaterna, tömde ur jorden från krukorna, tvättade krukorna och därmed är årets tomatodling avslutad
Det är en hel jobb med att skörda och ta hand om allt som växer här. Men... det är värt allt arbete, det är obeskrivligt gott och läckert med egenodlad mat, sylt, marmelad, inläggningar osv. Det är mest jag som odlar och skördar, sedan ser sambo Jens till att det blir något gott och ätbart av allt, han är superbra på det. 
Vill också passa på att gratta Lotta som fyller år idag! Stort GRATTIS finaste Lotta! Födelsedagspresent överlämnas när vi ses i oktober =)

Inga kommentarer: