30 december 2018

Årets näst sista dag

Denna fina bild har Arwid skickat idag och jag lånar den hit till min blogg. Bilden är tagen i Onsala och om jag förstått rätt så har Arwid även vinterbadat där idag...
I morse sov vi ovanligt länge, det var min tur att gå upp först och fixa morgonkaffe och hämta DN söndag i brevlådan. Efter frukost tog jag på träningskläderna och sedan kom vännen Maria. Vi gick en lång motionsrunda i strålande sol. Underbart!
Till lunch gjorde sambo Jens världens godaste champinjonsoppa. 
I eftermiddag åkte vi till Saga Bio i vår stad och såg filmen "Green Book". En väldigt bra film, se den om du har möjlighet. När vi satt på bion och väntade på att det skulle börja skickade Arwid denna fina bild från Onsala.
Ikväll åt vi lite rester som blev ett riktigt gott dansk smörrebröd med frikadeller, rödbetor, inlagd gurka och en liten klick hemgjord potatissallad.
En väldigt bra dag idag =) Tack!

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Vilken trevlig dag med olika upplevelser och god mat! Vacker bild från Onsala... modigt med vinterbad! :)
Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Slut och ett Gott Nytt ÅR!
Tänk ett nytt år!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla! Jag önskar dej och din familj ett Gott Nytt År! Tack också för ett härligt blogg-år =)
Kram från Kerstin