31 december 2018

År 2018

Nu är det dags för en kort sammanfattning av år 2018 =) Det var ovanligt mycket snö och helt sagolikt vackert i naturen. Min yngste son Adam fyllde 30 år i januari. Arwid och Lotta åkte iväg på sin långresa i slutet av januari och skickade bilder med sol, paradisstränder, kängurur m.m.
Adam var här i påskhelgen =) På påskdagen träffade vi syster med man, dotter Lena + mor Vera på hembygdsgården i vår stad.
En dag i maj tog jag tåget till Örebro och träffade mina barndomsvänner Maria och Monica.
I maj blev vårt hus målat av två duktiga målare från Davidssons måleri. Garaget målade sambo Jens och jag själva under sommaren.
Sista helgen i maj åkte vi till Marstrandsön tillsammans med Adam, Arwid och Lotta. Det var en upplevelse-present till Adam som hade fyllt 30 år. Det var en underbart härlig helg tillsammans, jättefint boende, sol och värme, vacker natur och härliga utflykter. En helt fantastisk helg!
I början av juni var det så här vackert försommargrönskande en kväll då jag var ute på promenad i kvällssolen. Inte visste vi då vilken härlig och varm sommar vi skulle få.
Vi såg Arwid komma i mål i årets Vätternrunda med det bästa vädret någonsin. Bra tid trots en tråkig krasch i Arwids cykelklunga. Chokladbollar smakade gott och fyllde på med ny energi efter mål.
Adam firade midsommar med oss. Här är vi på parkeringen utanför Ombergs turisthotell där vi åt lunch på midsommardagen.
Nu har vi kommit in i juli 2018. Många härliga och ljumma sommarkvällar hade vi på vår altan.
På vägen hem från några semesterdagar i Varberg stannade vi i Vallersvik en stund. Där badade jag i havet - länge.
Ännu en härlig sommarkväll på vår altan när vi väntar på att blodmånen ska visa sig.
Vi åkte på en minisemester till Hestraviken där jag hade en lite läskig badupplevelse i en sjö i skogen.
Vi hade också en liten minisemester i Karlsborg där vi bodde på Kanalhotellet. På vägen dit hade jag sommarens bästa badupplevelse i Djäknesundet, som är en liten vik av Vättern på Västgötasidan. Ljummet vatten med höga vågor i strålande varm sol - underbart!
Vi fick en väldigt bra skörd från våra olika odlingar och fruktträd i år. Tomaterna och även chili hade jag drivit upp från frö.
Mycket att skörda och mycket att ta hand om men det är verkligen värt "besväret", det är så gott med egenodlat.
I september påbörjas arbetet med stenläggning av garageinfart, vid odlingslådor, vid groventré samt trampsten i grusgång.
I början av oktober fyller jag 60 år. En kväll firar jag tillsammans med alla arbetskamrater här hemma. Två dagar senare firar jag med släkt vänner här hemma. Sammanlagt c:a 35 gäster. Det var intensiva och jätteroliga dagar.
Efter allt firande åker Jens och jag iväg till Hotell Borgholm i två dygn. Det bästa hotell vi någonsin bott på och med den godaste maten som vi någonsin ätit.
Vi gjorde många utflykter på Öland i annorlunda natur och njöt av sol och sensommarvärme.
När vi kom hem från Öland var det dags för firande igen =) Min syster med man firade 40-årig förlovningsdag. Vi var ute på restaurang och åt god middag tillsammans 💗
Den 30 november jobbar sambo Jens sin sista dag och kan nu se fram mot långledigt. Vi åker till Västanå Slott och firar.
Så blev det dags att fira jul 2018. Vi har firat tillsammans med Adam, Arwid, Lotta, En lugn och skön jul med mycket pusslande, lite lagom med julmat och julgodis, en julklapp var och supermysigt att vara tillsammans.
Avslutar med bilden som Arwid skickade igår. En alldeles fantastiskt vacker och harmonisk bild i underbart fina färger. Jag älskar ju alla nyanser av blått!
2018 har varit ett bra år på många olika sätt. Jag ser fram mot 2019, det kommer också att bli ett bra år på många olika sätt =)
TACK för i år alla fina bloggläsare! Jag önskar Er ett riktigt Gott Nytt År!
Kram till Er alla från Kerstin

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

God fortsättning på det nya året! Visst är det roligt (för det mesta, beroende på vad som hänt) att se tillbaka på året och återuppleva goa och mysiga dagar! Ni hade många trevliga stunder och utflykter.
Sommaren var ju fantastisk och man undrar ju hur den kommande sommaren ska bli? Sol vill vi förstås ha, men inte att det blir torka och vattenbrist. Härnäst undrar jag om det blir någon snö... kalla nordvindar idag!
Må gott!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Ja, årssammanfattningen är ett blogginlägg som är väldigt kul att göra. Roligt att se tillbaka på året som var. Ja, man kan undra hur 2019 kommer att bli, hoppas på en härlig vår och en lång, varm och solig sommar.
Kram Kerstin