02 december 2018

Första advent

Hoppas att ni haft en fin första advent! Vi har haft mamma Vera här på söndagsmiddag. Jag hämtar henne på Trygghetsboende vid 13.30, sedan åker vi hit och äter middag. Efter maten tidningsläsning och klappa katter i soffan med lugn julmusik i bakgrunden. Jens lagade en av hennes adventsljustakar som slutat lysa. Sedan är det dags för kaffe med något gott. Till dagens fikastund hade jag gjort lingonpaj med vispad grädde som hade en liten touch av kanel. Framåt 17-tiden skjutsar jag tillbaka mamma Vera till Trygghetsboendet, jag följde med henne in och satte den lagade adventsljusstaken på plats.
Nu har vi en lugn söndagskväll med tända ljus och brasa. Utanför är det kolsvart och regn, här inne är det varmt, mysigt, lugnt och skönt. Life is good! TACK!

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Tänker ofta när du skriver om din mamma att hon blir så väl omhändertagen av dig och din familj! Det är så fint att läsa och mamma Vera kan väl bara hålla med! :)
Tycker också om hur du avslutar ditt inlägg...med tacksamhet för egen del! Det är så viktigt att visa och uttrycka tacksamhet! Ringar på vattnet...
Kram, kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Jo, jag och mina systrar försöker ta hand om mamma Vera så gott vi kan... Att vi ansvarar var tredje helg är bra både för mamma Vera och för oss själva.
Kram från Kerstin