11 december 2018

Yin-yoga

Ikväll var jag tillsammans med vännen Maria på ett Yin-yoga-pass. Jag brukar ju yoga här hemma mest, är självlärd och yogar med mig själv flera gånger i veckan. Tycker ändå att det kan vara bra att yoga med instruktör ibland. Ikväll blev det äntligen av. 
Yoga-passet var en timma, de olika positionerna utfördes liggande eller sittande och man höll sin position i 4 - 5 min. Jag upplevde att denna typ av yoga gick mer på djupet i muskler och bindväv med fokus på avslappning. Det kändes väldigt skönt i kroppen både under yogapasset och även nu efteråt.
Vissa positioner kändes först lite krångliga men efter en stund kändes det väldigt bra, det viktiga är att kunna slappna av och fokusera på andningen
Jag kommer att fortsätta med mina egna yogapsass här hemma och jag kommer att vilja fortsätta med yin-yogan ibland, kanske några gånger i månaden.
Dagens bilder har jag lånat från bl.a. yin-yoga.se

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Åh, jag älskar verkligen yoga och blir glad när någon annan också upplever njutningen av att träna yoga. Jag har prövat Yin-yoga och det är som du skriver... viktigt att fokusera på andningen. Men jag har ändå svårt med den yogaformen. Jag tränar också hemma ibland, men för min del del, ger det så mkt mer att träna i grupp och med instruktör.
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Jag älskar också att yoga =) Det var kul att testa Yin-yoga med nya övningar och positioner.
Ha en fin tredje advent!
Kram från kerstin