07 maj 2020

Snart äppelblom

Äppelträdet "Katja" laddar för blomning nu. Förra året var inget äppel-år men vi hoppas på många goda äpplen den här säsongen.
Har haft mina lediga dagar onsdag och torsdag denna vecka. Igår sådde jag klart i odlingslådorna. Innan jag sådde preparerade jag med ko- och hönsgödsel samt lite vatten. Efter sådd la Jens fiberduk över det nysådda. 
Både igår och idag har inneplantorna fått träna på utelivet. Det har varit vindstilla då jag ställt ut dem men sedan efter c:a 1½ tim. måste jag snabbt ta in dem igen då det börjat blåsa. Det är svårt att hitta lä till dem eftersom vinden är byig och byter riktning.
På lördag är det mamma-Vera-dag. Vi har inte träffat henne på ett tag p.g.a. besöksförbud men nu när det är lite varmare kan vi träffa henne utomhus. Våra rabarber har vuxit till sig nu så det blir rabarberpaj till mamma Vera på lördag, utomhus.   

Inga kommentarer: