15 maj 2020

Vackra maj

Nu blommar vildäppelträdet! Ett gammalt vildäppelträd med mossa på grenarna blommar så underbart vackert och mäktigt. Tror att det är bland vackraste man kan se!
De vackra rosa äppelblommorna i överflöd, bladens grönska och den grå mossan. Jag kan stå och titta på detta hur länge som helst. 
Det är inte bara underbart vackert, det doftar också ljuvligt. Dessutom vacker fågelsång och surr från humlor och bin.
Väldigt bra att vår kommun förstod att detta träd skulle bevaras när lekplatsen anlades alldeles intill.
 Ja, många bilder blev det och ändå visar jag inte alla här =) Jag får liksom inte nog...
Efter att ha njutit av äppelträdet gick jag vidare mot skogen. På vägen dit plockade jag en bukett med ängsbollar, liljekonvalj, humleblomster och gökärt.
Efter regn blev det sol =) Vilken vacker kväll och vilken härlig luft och doft.
Gick tillbaka till vildkörsbärsträdet där jag var härom kvällen. Blommar så vackert med vita små blommor i skogen. 
Körsbärsblomma i kvällssol i fina skogen! Dessa små blommor är vackra på ett annat sätt än äppelblommorna. De ser lite sköra och känsliga ut men supervackra i sin enkelhet.
Ha en fin helg nu allesammans! 

Inga kommentarer: