09 juni 2013

Pappa Gösta 90 år

Idag har vi firat min pappa Gösta på 90-årsdagen. Av oss fick han present och den här fina blombuketten som jag plockade igårkväll.
 Yngst på 90-årskalaset var lilla Molly 6 veckor
 Här har vi 90-åringen och mitt systerbarn Carin med lilla Molly.
Vi har varit lite oroliga för min pappas hälsa och vi har undrat om han skulle orka fira sin stora dag. Nu har han haft sitt 90-årskalas och det gick väldigt bra. Mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på! Han orkade t.om. baka sin egen 90-årstårta. Min pappa har gjort jordgubbstårtan och min mamma har gjort succétårtan. Här är mamma Vera tillsammans med mitt systerbarn Zara.
Mina föräldrar har tre döttrar (jag är yngst), åtta barnbarn och tre barnbarnsbarn. Här är Emma med sin dotter Mejra 1½ år.
Kul för kusinerna att träffas ibland! Min äldsta systers döttrar Lena och Marie på balkongen hos mina föräldrar tillsammans med Adam.
 Adam sparar minnen av dagen i sin mobiltelefon  
Min äldsta syster Inger hade gjort ett fint bildspel om pappa/morfar Gösta. Många fina bilder, fina minnen och mycket skratt.
Vi har haft en fin dag tillsammans som vi alltid kommer att minnas.  

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Vilka fina bilder, härligt att allt gick så bra! Kram Ia