05 november 2016

Alla helgons dag

 
Nu har jag överfört bilder och provat att redigera i min nya dator. Vilken vanemänniska jag är och vad nyttigt det är att träna på och lära sig nytt. Det kommer nog ta lite tid innan bildredigeringen blir riktigt bra.
I eftermiddag tog Jens och jag med mamma Vera till kyrkogården. Vi gick till graven där äldsta syster Inger hade gjort allhelgonafint. Sedan var det allhelgonagudstjänst utomhus på kyrkogården och det var massor av människor som var där, trots vädret. Mamma Vera började frysa efter en stund och då tog vi med henne hem till oss. Vi satt i soffan med tända ljus och brasa. Vi drack kaffe med surdegscroissant och sedan äppelpaj med vaniljsås. Vi pratade om pappa Gösta och lyssnade på jazz som han tyckte om att lyssna på.
I mobilen kom en jättefin bild från Adam som är i Varberg och hälsar på hos Arwid och Lotta, som är i Lottas föräldrars fritidshus. Härligt att de har det bra och mysigt tillsammans! Vad jag längtar efter dem!  

Inga kommentarer: