06 november 2016

Härliga helg

Vilken härlig söndag vi har haft idag! Vi har pysslat med lite allt möjligt här hemma. 
Jag har beställt en foto-almanacka som ska bli julklapp till mamma Vera. Bilden på Adam, Arwid och Lotta är med i almanackan. Samtidigt lärde jag mej nya fotoredigeringsprogrammet som är fantastiskt bra, mycket bättre än det som var i gamla datorn.
Har gått och sprungit min motionsrunda och det var verkligen uppfriskande i kraftiga nordliga vindar. Sista sträckan hem hade jag medvind :) Har också bakat kakor idag, goda saffranssnittar, som jag aldrig gjort tidigare.
Känner mej utvilad och redo för en ny arbetsvecka som bl.a. innehåller vaccination mot influensa till alla 65+ samt en utvecklingsdag för alla medarbetare.
Hoppas att ni alla haft en fin helg!   

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Oj, vad mycket du har hunnit med! Kul med ny dator och att lära ny teknik. Jag behöver också en ny dator och jag är lite nyfiken på vad det är du har köpt? Bra med lite tips.
Önskar dig en fin vecka!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej! Jag har köpt en Lenovo bärbar dator. Jag använder den till mina kamerabilder och till att blogga.
Ja, jag hann med mycket i helgen. Ibland känns det som att tid finns och räcker till.
Ha en fin vecka du också!
Kram från Kerstin