21 januari 2017

Vacker morgon!

Jag har tagit många bilder på soluppgång och solnedgång här hemma hos oss. Men... jag tröttnar aldrig! Det är så fantastiskt fint att få se himlen i olika färger.
I morse gick jag ut i pyjamasbyxor, gummistövlar och dunjacka och passade på att ta bilder när himlen var som vackrast.  
 Den obebyggda granntomten i vackert morgonljus
Ah, vad skönt att det är helg nu! Underbart med med två lediga dagar, att få vara hemma, sovmorgon och njuta av livet. Skönt att vila ut efter en intensiv och effektiv arbetsvecka. Som ni vet håller jag också på att successivt avveckla mig själv i min nuvarande position på jobbet. Det går bra, jag ser framåt och jag längtar :) 
Ha en fin helg allesammans!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Underbara färger i dina foton! Ja, skönt med helg och med annat smått och gott! Har glömt skulle du byta jobb?
Må så gott!
/Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Efter lite mer än tio år som verksamhetschef har jag tackat nej till fortsatt förordnande. Det känns som det räcker nu! Jag har kvar min sjukskötersketjänst på min nuvarande arbetsplats. Funderar också på att inte jobba heltid, kanske 80 eller 90%.
Kram från Kerstin